مشاوره رایگان  دریافت نرم افزار  دریافت دمو  آموزش نرم افزار 

آموزش سند افتتاحیه


یکی از مهم ترین اسنادی که در هر نرم افزار ثبت میگردد سند افتتاحیه است ، در سند افتتاحیه باید مانده کلیه حسابهای مجموعه را در تاریخ شروع فعالیت یا ابتدای دوره مالی جدید وارد نماییم . به همین علت زمانی که برای اولین بار وارد نرم افزار می شویم تا زمانیکه سند افتتاحیه ثبت نشود کلیه فاکتورها و سندهای حسابداری غیر فعال هستند
.ثبت سند افتتاحیه مانند ثبت سند می باشد و تنها نکته قابل توجه در سند افتتاحیه مربوط به ثبت اسناد دریافتنی و پرداختنی است که قبل از تاریخ دوره مالی جدید خود گرفته ایم و چون مانده حساب طرف حساب های ما با احتساب این چک ها تعیین شده اند نباید دوباره مبلغ چک ها در مانده حساب انها تاثیر بگذارد. برای ثبت اسناد در سند افتتاحیه کلیدf12 را میزنیم و از منوی باز شده قسمت اسناد دریافتی دکمه ثبت چک های دریافتنی را می زنیم .
پس از ورود اطلاعات چک در پایین صفحه تیک ردیف سند زده شود را غیر فعال باقی میگذاریم تا بابت ثبت این چک ردیف سندی ثبت نشود و طرف حساب را بستانکار نکند . برای اسناد پرداختنی هم به همین ترتیب عمل میکنیم و ردیف سند را غیر فعال باقی می گذاریم . بدین ترتیب اطلاعات چک های دریافتنی و پرداختنی در سیستم وارد میشوند ولی بابت انها سندی ثبت نمیشود تا مانده حساب طرف حساب را تغیر دهد.
از انجا که حساب اسناد دریافتنی جزء دارایهای ما و حساب های اسناد پرداختنی جزء بدهی های مجموعه ما هستند و باید در سند افتتاحیه مبلغ انها ثبت گردد در یک ردیف سند افتتاحیه حساب اسناد دریافتنی را به میزان کل چک های دریافتی بدهکار و در یک ردیف دیگر سند اسناد پرداختنی را به میزان کل چکهای پرداختنی بستانکار می کنیم . برای مشاهده جمع مبلغ اسناد دریافتنی و پرداختنی با فشردن کلیدf6 لیست چکها نمایش داده می شود که در پایین صفحه تعداد و جمع کل اسناد دریافتنی و پرداختنی را نوشته است که می توان این اعداد را در سند افتتاحیه نوشت.

112
0
 
1
لینک کوتاه: