مشاوره رایگان  دریافت نرم افزار  دریافت دمو  آموزش نرم افزار 

آموزش فاکتورموجودی اول دوره کوپ


جهت وارد کردن کوپ های موجود در مجموعه در زمان راه اندازی سیستم از این قسمت استفاده میکنیم.تاریخ در این فاکتور بهتر است تاریخ سند افتتاحیه سیستم باشد تا در زمان گزارشگیری های سیستم اطلاعات دقیق را از گزارشات به دست بیاوریم. در زمان انتخاب انبار چنانچه انبار مورد نظر ما در لیست انبارها وجود نداشت می توانیم با زدن کلید F3 اقدام به ایجاد انبار جدید کنیم. با وارد کردن کد کوپ یا زدن Enter از لیست کوپ ها کوپ مورد نظر را انتخاب میکنیم .
اگر فراموش کرده باشیم در تعاریف اولیه کوپ مورد نظرمان را ایجاد کنیم با زدن کلید F3 نسبت به ایجاد کوپ جدید اقدام می کنیم.به هر کوپ شماره ای انتصاب می دهیم تا هم بتوانیم موجودی انبارمان را چک کنیم و هم بتوانیم کوپ های خریداری شده را پیگیری کنیم . چون کوپ های موجود مجموعه ما قبلا خریداری شده اند و دیگر لازم نیست اطلاعات خرید آن ها را ثبت کنیم .
بهتر است هر کدام را با کد جداگانه وبدون نیاز به تفکیک کوپ های دو کوپ یا لاشه با استفاده از ممیز(که در قسمت خرید کوپ توضیح داده شد) شماره گذاری کنیم.



پس از ورود اطلاعات کلیه کوپ های موجود با زدن کلید F2 فاکتور را ثبت می کنیم. در حالت معمول فاکتور های موجودی اول دوره فاقد سند می باشند و تنها موجودی انبار را اضافه می کند. اگر بخواهیم برای موجودی اول دوره در سند افتتاحیه ردیف سند بخورد باید چند اقدام را انجام دهیم. ابتدا باید در منوی تعاریف اولیه قسمت تنظیمات فاکتورها کوپ را انتخاب کنیم . سپس در لیست فاکتورها موجودی اول دوره را انتخاب کرده با فشردن کلید F4 آن را ویرایش نماییم و وضعیت حسابداری را بروی دارای سند بگذاریم و همچنین تیک طرف دوم حساب را نیز فعال کنیم .
سپس در منوی تعاریف اولیه قسمت تنظیم مشخصات برنامه تیک طرف دوم حساب پرسیده شود را فعال کنیم . در این صورت زمانیکه فاکتورهای موجودی اول دوره را ثبت میکنیم پس از انتخاب تاریخ طرف دوم حساب پرسیده می شود و ما می توانیم کد موجودی ریالی کوپ زیر جرثقیل را در آن انتخاب کنیم تا در سند افتتاحیه به صورت اتوماتیک این حساب را به اندازه مبلغ فاکتور موجودی اول دوره بدهکار کند.
برای مجموعه یک فاکتور موجودی اولیه کافی است و کلیه کوپ را در یک فاکتور ثبت می کنیم .ولی چنانچه به هر علتی بخواهیم تعداد فاکتورهای اول دوره بیش از یک فاکتور بشود حتما دقت کنیم تاریخ هر دو با هم برابر باشد.


 


33
0
 
0
لینک کوتاه: