مشاوره رایگان  دریافت نرم افزار  دریافت دمو  آموزش نرم افزار 

آموزش ثبت سفارش در خرید و فروش سنگ



وقتی که یک مشتری تناژ زیادی سنگ سفارش میدهد که ما در انبار موجود نداریم و بابت تهیه ان نیاز به زمان داریم تا در چند مرحله سفارش وی را تحویل دهیم از پیش فاکتور فروش سنگ استفاده میکنیم. به این صورت که ابتدا سفارش مشتری را ثبت میکنیم ،سپس در فاکتور تحویل دادن سنگ ،لیست سنگهای در خواستی مشتری را مشاهده کرده و سنگی را که می خواهیم بخشی از انرا تحویل دهیم انتخاب میکنیم و به مشتری تحویل میدهیم . برای ثبت سفارش مشتری وارد فاکتور پیش فاکتور فروش سنگ میشویم .
ابتدا وارد صفحه مدیریت فاکتورهای پیش فاکتور میشویم در این قسمت لیست فاکتورهایی که تاکنون به افراد مختلف پیش فروش کرده ایم نمایش داده شده است که میتوانیم انها را مشاهده ،اصلاح،ویا حذف نماییم . حتی میتوانیم با فشردن کلیدF6 وارد جستجوی پیشرفته بشویم وسفارشات دلخواه خود را در بازه زمانی خاص انتخاب و مشاهده نماییم.
جهت صدور فاکتورسفارش کلید F3 را می فشاریم . پس از وارد نمودن شماره فاکتور و تاریخ ثبت سفارش فروش،نام طرف حساب را وارد میکنیم .برای اینکار یا کد مربوطه را وارد میکنیم یا اینکه با فشردن کلید اینتر لیست حسابها را باز کرده و طرف حساب خود را جستجو میکنیم ،چنانچه تاکنون برای طرف حساب مورد نظر حسابی ایجاد نکرده ایم با فشردن کلیدF3 اقدام به ایجاد یک حساب برای ایشان میکنیم و سپس نام ایشان در لیست نمایان میشود و ما انرا انتخاب میکنیم.
انبار مورد نظر را از لیست انبار ها انتخاب میکنیم و چنانچه انبار مورد نظر در لیست انبارها موجود نبود با فشردن کلیدF3 نسبت به ایجاد انبار جدید اقدام میکنیم البته چون در زمان صدور پیش فاکتور دقیقا مشخص نیست که سنگها از کدام انبار تحویل داده خواهد شد و همچنین ثبت سفارش تاثیری در موجودی انبارها ندارد، اگر اطلاعات ما در مورد انبار دقیق نبود انباری را انتخاب میکنیم که احتمال میدهیم از ان انبار تحویل خواهیم داد.
جهت وارد کردن سنگهای پیش فروش شده تمام امکاناتی که در فاکتور های خرید و فروش سنگ توضیح داده شد دراین فاکتور هم موجود خواهد بود و به راحتی میتوان سنگها را وارد کرد.لازم به ذکراست که برای پیش فروش سنگ نه سند ثبت خواهد شد و نه تغییری در موجودی انبارها صورت خواهد گرفت. پس از ثبت فاکتور سفارش، طرف حساب در سیستم ثبت خواهد شد و تا اینده سفارش به ایشان تحویل داده شود.



تحویل دادن سنگ:
پس از انتخاب تحویل دادن سنگ،وارد صفحه مدیریت فاکتورهای تحویل سنگ میشویم که لیست فاکتورهای مربوط به تحویل دادن سفارشات مشتریان در ان نمایش داده شده است و میتوان انها را مشاهده ،اصلاح و یا حذف کرد . همچنین با فشردن کلید F6 میتوان بر روی فاکتور ها جستجوی پیشرفته انجام داد و فاکتورهای مورد نظرمان را در بازه دلخواه را جستجو و مشاهده نمود.




جهت صدور فاکتور جدید تحویل دادن سنگ کلید F3را فشار میدهیم.
کلیه مراحل فاکتور تحویل دادن سنگ مانند فاکتور فروش سنگ میباشد ،تنها تفاوتی که وجود دارد در نحوه ی انتخاب سنگها در فاکتور است .تحویل دادن سنگ پس از وارد کردن شماره بارنامه همانطور که در صفحه مشاهده میشود با زدن کلیدهای CTRL+ENTER لیست سفارشات مربوط به طرف حساب انتخاب شده نمایش داده میشود.با کمک کلیدهای جهت نمای بالا و پایین میتوان بر روی سفارشات حرکت کرده و جهت انتخاب هر نوع سنگ سفارش داده شده، کافی است کلیدSPACEرا فشار دهیم تا رنگ ان سطر ابی گردد. میتوانیم در یک فاکتور تحویل دادن ، یک یا چند نوع سنگ سفارش داده شده را تحویل بدهیم.
پس از انتخاب سنگ یا سنگهای اماده تحویل با فشردن کلیدF2،ردیف سنگها به صفحه فاکتورمنتقل میشوند.در این مرحله باید انباری که سنگهای اماده تحویل دران قراردارد را وارد کنیم .پس از ورورد انبار،باید مشخص کنیم که ازاین میزان سفارش،چه مقدار ان اماده تحویل دادن است. لذا باید با تغییر دادن ابعاد طول یا تعداد یا مترمربع میزان سنگ اماده تحویل را به سیستم اعلام نماییم.پس از مشخص شدن سنگهای اماده تحویل با زدن کلید esc به بخش توضیحات خواهیم رفت و سایر مراحل مانند فاکتورفروش سنگ ادامه پیدا خواهد کرد.بدیهی است که پس از ثبت فاکتور تحویل دادن سنگ ، به میزانی که سنگها تحویل داده میشوند ، از سفارشات مشتریان کاسته خواهد شد.




پیش خرید سنگ :
وقتی که ما تناژ زیادی سنگ سفارش میدهیم که در انبار موجود نداریم و بابت تهیه ان نیاز به زمان داریم ، از پیش فاکتور خرید سنگ استفاده میکنیم. برای ثبت سفارش وارد فاکتور پیش فاکتور خرید سنگ میشویم .ابتدا وارد صفحه مدیریت فاکتورهای پیش فاکتور میشویم در این قسمت لیست فاکتورهایی که تاکنون پیش خرید کرده ایم نمایش داده میشود که میتوانیم انها را مشاهده ،اصلاح ویا حذف نماییم . حتی میتوانیم با فشردن کلیدF6 وارد جستجوی پیشرفته بشویم وسفارشات دلخواه خود را در بازه زمانی خاص انتخاب و مشاهده نماییم.
جهت صدور فاکتورسفارش کلید F3 را می فشاریم . پس از وارد نمودن شماره فاکتور و تاریخ ثبت سفارش خرید،نام طرف حساب را وارد میکنیم .برای اینکار یا کد مربوطه را وارد میکنیم یا اینکه با فشردن کلید اینتر لیست حسابها را باز کرده و طرف حساب خود را جستجو میکنیم ،چنانچه تاکنون برای طرف حساب مورد نظر حسابی ایجاد نکرده ایم با فشردن کلیدF3 اقدام به ایجاد یک حساب برای ایشان میکنیم و سپس نام ایشان در لیست نمایان میشود و ما انرا انتخاب میکنیم.
انبار مورد نظر را از لیست انبار ها انتخاب میکنیم و چنانچه انبار مورد نظر در لیست انبارها موجود نبود با فشردن کلیدF3 نسبت به ایجاد انبار جدید اقدام میکنیم البته چون در زمان صدور پیش فاکتور دقیقا مشخص نیست که سنگها به کدام انبار تحویل داده خواهد شد و همچنین ثبت سفارش تاثیری در موجودی انبارها ندارد،اگر اطلاعات ما در مورد انبار دقیق نبود انباری را انتخاب میکنیم که احتمال میدهیم به ان انبار تحویل داده میشود.
جهت وارد کردن سنگهای پیش خرید شده تمام امکاناتی که در فاکتور های خرید و فروش سنگ توضیح داده شد دراین فاکتور هم موجود خواهد بود و به راحتی میتوان سنگها را وارد کرد.لازم به ذکراست که برای پیش خرید سنگ نه سند ثبت خواهد شد و نه تغییری در موجودی انبارها صورت خواهد گرفت. پس از ثبت فاکتور سفارش، طرف حساب در سیستم ثبت خواهد شد و تا اینده سفارش به ما تحویل داده شود




تحویل گرفتن سنگ:
پس از انتخاب تحویل گرفتن سنگ،وارد صفحه مدیریت فاکتورهای تحویل سنگ میشویم که لیست فاکتورهای مربوط به سفارشات مجموعه در ان نمایش داده شده است و میتوان انها را مشاهده ،اصلاح و یا حذف کرد . همچنین با فشردن کلید F6 میتوان بر روی فاکتور ها جستجوی پیشرفته انجام داد و فاکتورهای مورد نظرمان را در بازه دلخواه را جستجو و مشاهده نمود.





جهت صدور فاکتور جدید تحویل گرفتن سنگ کلید F3را فشار میدهیم.
کلیه مراحل فاکتور تحویل گرفتن سنگ مانند فاکتورخرید سنگ میباشد ،تنها تفاوتی که وجود دارد در نحوه ی انتخاب سنگها در فاکتور است . در تحویل گرفتن سنگ پس از وارد کردن شماره بارنامه همانطور که در صفحه مشاهده میشود با زدن کلیدهای CTRL+ENTER لیست سفارشات مجموعه از طرف حساب انتخاب شده نمایش داده میشود.
با کمک کلیدهای جهت نمای بالا و پایین میتوان بر روی سفارشات حرکت کرده و جهت انتخاب هر نوع سنگ سفارش داده شده، کافی است کلیدSPACEرا فشار دهیم تا رنگ ان سطر ابی گردد. میتوانیم در یک فاکتور تحویل گرفتن ، یک یا چند نوع سنگ سفارش داده شده را تحویل بگیریم. پس از انتخاب سنگ یا سنگهای اماده تحویل با فشردن کلیدF2،ردیف سنگها به صفحه فاکتورمنتقل میشوند.در این مرحله باید انباری که سنگها دران قرارمیگیرد را وارد کنیم .پس از ورورد انبار،باید مشخص کنیم که ازاین میزان سفارش،چه مقدار ان اماده تحویل گرفتن است.
لذا باید با تغییر دادن ابعاد طول یا تعداد یا مترمربع میزان سنگ اماده تحویل را به سیستم اعلام نماییم.پس از مشخص شدن سنگهای اماده تحویل با زدن کلید esc به بخش توضیحات خواهیم رفت و سایر مراحل مانند فاکتور خرید سنگ ادامه پیدا خواهد کرد.بدیهی است که پس از ثبت فاکتور تحویل گرفتن سنگ ، به میزانی که سنگها تحویل گرفته میشوند ، از سفارشات ماکاسته خواهد شد.


130
0
 
1
لینک کوتاه: