مشاوره رایگان  دریافت نرم افزار  دریافت دمو  آموزش نرم افزار 

آموزش فاکتور تبدیل سنگ



یکی از مشکلات انبار داری در صنعت سنگ این است که سنگها با ابعادی تولید یا خریداری میشوند ولی با ابعاد دیگری به فروش میرسند یا اینکه به علت اتفاقات محیطی که در انبار می افتد گاها درجات سنگ موجود در انبار تغییر میکند که این امر مشکلاتی را در انبار داری مجموعه به وجود می اورد.در نرم افزار رایان تراز این مشکل از طریق فاکتور تبدیل سنگ برطرف شده است. با این فاکتور نه تنها میتوان تغییر ابعاد در انبار را کنترل کرد بلکه میتوان میزان ضایعات حاصل از تبدیل ابعاد سنگ را نیز محاسبه کرد.
پس از ورود به این قسمت وارد صفحه مدیریت فاکتورهای تبدیل سنگ می شویم. در این بخش میتوانیم لیست فاکتورهای تبدیل سنگی که از قبل صادر کرده ایم را ببینیم و اصلاح یا حذف نماییم . با فشردن کلید F6میتوانیم بر روی فاکتورها جستجوی پیشرفته و فاکتورهای مورد نظر را در بازه های تاریخی مختلف مورد بررسی قرار دهیم. چنانچه بخواهیم میزان ضایعات حاصل از تبدیل سنگ در یک بازه زمانی را مشاهده کنیم
کافی است در جستجو پیشرفته بازه تاریخی را انتخاب کنیم و پس از نمایش فاکتور های مربوطه در پایین صفحه جمع کل ضایعات را مشاهده نماییم. برای صدور فاکتور کلید F3 را می فشاریم.


فاکتور از دو بخش تبدیل به و تبدیل از تشکیل شده است . کافی است که قسمت بالا سنگهایی که تغییر کرده اند و از انبار خارج شده اند را وارد کرده و در پایین سنگهایی که پس از تغییرات به انبار اضافه شده اند را وارد کنیم .تبدیلاتی که در این فاکتور میتوان انجام داد:
• سنگها را از یک انبار به انبار دیگر انتقال دهیم بدون تغییر ابعاد انها
• ابعاد سنگها را تغییر دهیم به گونه ای که سنگهای اولیه از انبار حذف شوند و سنگها با ابعاد جدید وارد انبار شوند مثلا سنگهای 40 طولی را تبدیل به سنگهای حکمی با ابعاد دلخواه باشیم.
• علاوه بر اینکه ابعاد سنگ را تغییر می دهیم ،مکان سنگها را هم تغییر بدهیم مثلا سنگهای 40 طولی را از انبار 1 خارج کنیم و به سنگ حکمی تبدیل کنیم و در انبار 2 قرار دهیم.
• نوع سنگ یا درجه سنگ را تغییر دهیم مثلا سنگ تراورتن سوپر را به سنگ تراورتن درجه 1 تبدیل کنیم و از انبار 1 به انبار 2 انتقال دهیم.
برای انجام هر یک از تبدیلهای فوق تنها کافی است در قسمت "تبدیل از" نوع سنگ و ابعاد انرا وارد کرده و مشخص کنیم که این سنگ در چه انباری وجود داشته است و سپس در قسمت پایین یعنی تبدیل به مشخصات سنگ جدید با انبار جدید و مکان جدید قرار گرفتن انها را وارد کنیم ،سیستم به طور اتوماتیک موجودی انبار اول را کسر و به موجودی انبار دوم اضافه میکند.و در نهایت میزان ضایعات حاصل از این تبدیل را در پایین صفحه نمایش میدهد.سپس در قسمت توضیحات اگر توضیحی بابت این تبدیل وجود داشت مینویسیم و در پایان دکمه ثبت را میزنیم.
80
0
 
1
لینک کوتاه: