مشاوره رایگان  دریافت نرم افزار  دریافت دمو  آموزش نرم افزار 

آموزش فاکتور موجودی اول دوره سنگ



جهت وارد کردن سنگهای موجود در انبارهای مجموعه در زمان راه اندازی سیستم وارد فاکتورهای موجودی اول دوره میشویم.
پس از انتخاب این گزینه وارد بخش مدیریت فاکتورهای موجودی اول دوره میشویم.چنانچه قبلا فاکتورهای موجودی اول دوره را ثبت کرده باشیم لیست انها را به ما نمایش میدهد که میتوانیم با کلیدf4 انرا ویرایش و با کلیدf5انرا حذف نماییم.
جهت صدور فاکتور جدید از کلیدf3استفاده میکنیم. سیستم اتوماتیک شماره فاکتور یک را پیشنهاد می دهد که قابل تغییر دادن میباشد، تاریخ در این فاکتور بهتر است مطابق با تاریخ سند افتتاحیه سیستم باشد تا در زمان گزارشگیری های سیستم اطلاعات دقیق را به دست اوریم.در زمان انتخاب انبار،میتوانیم کد انبار را وارد کنیم یا اینکه با زدن کلید اینتر لیست انبارها را ببینیم و انبار مورد نظر را انتخاب کنیم.چنانچه انبار منتخب در لیست انبارها وجود نداشت ، میتوانیم با فشردن کلید f3اقدام به ایجاد انبار جدید کنیم.پس از انتخاب انبار با وارد کردن کد سنگ یا فشردن اینتر نمایش لیست سنگهای تعریف شده در سیستم، سنگ مورد نظر را انتخاب کنیم.
اگر فراموش کرده باشیم در تعاریف اولیه سنگ مورد نیاز را ایجاد کنیم ، در زمان نمایش لیست انها با فشردن کلید f3 نسبت به ایجاد سنگ مورد نظر اقدام میکنیم.مشخصات سنگ را وارد میکنیم . ابعاد سنگ را بر اساس واحد متر وارد میکنیم به عنوان مثال عرض 40 سانت را با 0.4 نمایش خواهیم داد.چون قطر سنگ در محاسبات متر مربع و ابعاد موثر نیست میتوانیم به جای اینکه بر حسب واحد متر وارد کنیم به راحتی از عدد صحیح استفاده کنیم.مثلا سنگ با قطر 2سانت را با عدد 2وارد کنیم.
میدانیم که فاکتور هر سنگ در اثر ضرب طول و عرض و تعداد و محاسبه متر مربع محاسبه میشود. نرم افزار این امکان را دارد که هر کدام از این ابعاد موجود نبود ،اتوماتیک انرا محاسبه کند به عنوان مثال اگر بخواهیم موجودی سنگ 40 طولی به اندازه200 متر مربع را وارد کنیم،کافی است که از روی طول عبور کنیم و عرض را.4 0 و تعداد را 1 و متر مربع را 200 وارد کنیم .
سیستم خودش قسمت طول را محاسبه میکند و عدد 500 را در قسمت طول قرار میدهد یا حتی اگر سنگ حکمی .40در.4 0 به میزان 400 متر مربع داشته باشیم ،میتوانیم در قسمت طول 0.4 و در قسمت عرض 0.4 را وارد کنیم پس در قسمت تعداد عدد یک را حذف کنیم و اینتر بزنیم و در متر مربع 400 را وارد کنیم.سیستم تعداد را محاسبه کرده و عدد 2500 را جایگزین خواهد کرد.
حتی اگر هنگام ورود اطلاعات به اشتباه طول و عرض را جا به جا وارد کنیم ،سیستم اتوماتیک عدد بزرکتر را در قسمت طول و عدد کوچکتر را در قسمت عرض قرار خواهد داد. پس از ورود اطلاعات کلیه سنگ های موجود در انبار ، با زدن کلید f2 فاکتور موجودی اول دوره را ثبت میکنیم.
در حالت معمول فاکتور موجودی اول دوره فاقد سند میباشد و تنها سنگها را به موجودی انبار اضافه میکند.اگر بخواهیم برای موجودی اول دوره در سند افتتاحیه ردیف سند بخورد باید چند اقدام را انجام دهیم.
ابتدا باید در منوی تعاریف اولیه ،قسمت تنظیمات فاکتورها، سنگ را انتخاب کنیم. سپس از لیست فاکتور های سنگ بر روی فاکتور موجودی اول دوره برویم و با فشردن کلیدf4 انرا ویرایش کرده و وضعیت حسابداری را برروی دارای سند بگذاریم و همچنین تیک طرف دوم حساب را فعال کنیم .
سپس در منوی تعاریف اولیه قسمت تنظیم مشخصات برنامه،تیک طرف دوم حساب پرسیده شود را فعال نماییم. در این صورت زمانیکه فاکتور موجودی اول دوره را ثبت میکنیم ، پس از وارد کردن تاریخ ،طرف دوم حساب را سوال میکند که ما باید کد حسابداری موجودی ریالی انبار سنگ را انتخاب کنیم تا در سند افتتاحیه به صورت اتوماتیک این حساب را به اندازه مبلغ فاکتور موجودی اول دوره بدهکار کند.


نکته!!
برای هر مجموعه یک موجودی اول دوره سنگ کافی است و میتوانیم کلیه سنگهای موجود را در یک فاکتور ثبت کنیم چرا که هیچ محدودیتی در تعداد سطرهای فاکتور وجود ندارد ولی چنانچه به هر علتی بخواهیم تعداد فاکتورهای اول دوره بیش از یک فاکتور باشد حتما دقت کنیم که تاریخ کلیه فاکتورهای اول دوره با یکدیگر یکسان باشد.

نکته!!
اگر سنگهای موجودی اولیه در انبارهای مختلف وجود داشته باشند میتوانیم با استفاده از کلیدهای ترکیبی ctrl+end ،مکان پرسش انبارها را در ردیف های فاکتور قرار دهیم و در هر ردیف از فاکتور انتخاب کنیم که سنگ مورد نظر در کدام انبار موجود میباشد. این امکان هم وجود دارد که به ازاء هر انبار یک فاکتور موجودی اولیه جداگانه صادر کنیم . تصمیم در این مورد با مدیریت و حسابدار مجموعه خواهد بود.

40
0
 
1
لینک کوتاه: